Blog

EPTK V.1.0.

2014.11. 25.

 

A múlt heti bejegyzésem kiegészítéseként összegyűjtöttem a Széchenyi 2020 pályázati kitöltő programmal kapcsolatos észrevételeket. Más használókkal is egyeztetve megállapítható, hogy az innovatív megoldás csak a látszat, maga a rendszer működése visszalépés a pályázat benyújtás szempontjából.

 

Íme a hiba és igénylista, amely alapján a fenti megállapítást tettem.

  • a regisztráció nehézkes, nem fogadott el bármilyen e-mail címet regisztrációkor
  • fő menüpontok nem kommunikálnak egymással, nem visz át adatot az egyik pont a másikból
  • nem veszi át a cégadatokat a központi rendszerből még hitelesítés esetén sem, mindent kézzel kell rögzíteni a címen és az adószámon kívül
  • nem lehet a lezárás után kinyomtatni a benyújtott teljes pályázatot
  • nem kapunk egy visszaigazolást arról mi lett a benyújtáshoz csatolva, nincs egy előkép a lezáráshoz
  • mérföldkövek felvezetéséhez nincs egyértelmű utasítás
  • a szöveges részekhez, bemutatáshoz csatolt kitöltési útmutató értelmezhetetlenül hosszú, annyi információt várnak el, amely 5000 karaktarbe nem fér bele
  • az ágazati fókusz pont értelmezhetetlen, a gazdálkodási adatok esetében ugyanazon adatokat kell megadni
  • a források táblázatot a költségek alapján lehetne automatizálni
  • dokumentum csatolása nehézkes, lassú, bonyolult 3-4 lépéses művelet, ettől a technika már jóval messze jár, nem lehet megadni bármilyen karaktert a felcsatolt dokumentumok megnevezésében, címében
  • megvalósulási helyszín lehetne automata a cégadatokból, mivel más nem lehet megvalósulási helyszín a cégadatokon kívül, csak székhely, vagy telephely
  • támogatás igénylő tulajdonosai és azok más vállalkozásai szintén automatizálható, van rá adatbázis megoldás már
  • minden menüpontban megjelenik egy keresési lista, ami értelmetlenül sok helyet foglal el és nincs gyakorlati haszna, a lényeges információk pedig lecsúsznak a képernyőről, lapozni kell hozzá, nem használható rendesen a felület, főleg kisebb felbontásban
  • a rendszer lassú, nehezen tölt (nem internet sebesség függő, nálunk 120 mb- UPC net van és nem gyors a rendszer)
  • egy-egy menüpont felrögzítése 3-4 lépést igényel (belépés a menüpontba, új rögzítés, szerkesztés gomb, majd adatfelvitel, mentés, visszalépés, ismételt visszalépés)
  • a főmenü, csak a visszalépést követően érhető el, így az egyes pontok között nem lehet mozogni, csak folyamatos visszalépéssel a főmenünek nevezhető oldalra, a fejlécben lehetne rögzíteni a főmenü pontjait, hogy egyszerűbben és gyorsabban kezelhető felületet kapjunk

 

Persze azért van olyan is, aminek örülünk, de a helyzet az, hogy inkább üres a pohár, mint tele…

  • nem kell külön program hozzá, internetről kezelhető szabadon
  • akár többen is kezelhetik a pályázatot, hiszen a felület adott ehhez
  • letisztultabb a formavilága, mint a korábbi kitöltő programnak
  • egy helyen el lehet érni mindent, nem kell külön rendszerekben kezelni a pályázatot, az elszámolást, a kommunikációt, a támogatási szerződést
  • a belső leveles ládába minden értesítés egy helyen megtalálható

 

Várjuk a módosításokat és fejlesztéseket, mert ez biztosan nem a véglegesnek szánt verziója a programnak.